Szczegóły
Konto dziecka i rodzica w jednym banku? Poznaj zalety!
- Bezpieczeństwo – to Ty decydujesz, jak dziecko może korzystać z karty, jakie ma limity, możesz wyłączyć BLIKA, dezaktywować aplikację dziecka jeżeli np. zgubi telefon.
- Edukacja finansowa – nie musisz już dawać dziecku gotówki, bo może posługiwać się kartą i BLIKIEM. Możesz nauczyć je robić przelewy, opłacać samodzielnie jakieś drobne zobowiązania.
- Zachowanie kontroli – widzisz wydatki dziecka, masz podgląd do produktów i historii transakcji (konta, karty, BLIKA), a w przypadku dziecka poniżej 13 lat akceptujesz wybrane dyspozycje np. przelewy.
Jak działa konto 0-18 lat?
- Dziecko 0 – 6 lat
Otworzysz konto dla dziecka (bez karty i BLIKA) w swojej aplikacji mobilnej (opcja „Produkty”), na które możesz przelewać drobne kwoty. Możesz w ten sposób odkładać na przyszłość dziecka.
W dowolnym momencie, w swojej aplikacji SGB Mobile (w „Panelu rodzica”) zobaczysz ile już odłożyłeś na rachunku dziecka. Jeżeli potrzebujesz, to wypłacisz środki z rachunku od ręki w swoim banku.
Możesz zawnioskować o kartę dla dziecka możesz, kiedy ukończy 6 lat.
- Dziecko 6 – 13 lat
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, możesz otworzyć konto dla dziecka razem z kartą w swojej aplikacji mobilnej (opcja „Produkty).
Gdy dziecko ma już konto, , niezależnie czy otwarte w aplikacji mobilnej czy placówce banku, możecie pobrać aplikację mobilną na telefon dziecka. Dzięki temu samodzielnie:
- sprawdzi ile pieniędzy ma na koncie
- za Twoją zgodą uruchomi BLIKA
- BLIKIEM zapłaci w sklepie internetowym i stacjonarnym. Może też wykonać szybki przelew na numer telefonu bez podawania numeru konta odbiorcy np. może zwrócić pieniądze koledze za drożdżówkę.
Jeśli dziecko będzie potrzebowało wsparcia w poruszaniu się po aplikacji, to czeka tam na nie lisek Sol, który przeprowadza przez samouczek.
Kartę dla dziecka powyżej 6 roku życia możesz zamówić przy otwieraniu konta zdalnie, lub później w Placówce Banku.
Dziecko samodzielnie aktywuje i nadaje PIN do karty w swojej aplikacji mobilnej. Jednak to Ty decydujesz, jakie limity transakcyjnie ustawisz w swojej aplikacji dla karty dziecka. Możesz je w każdej chwili zmienić.
Dziecko kartą może:
- płacić zbliżeniowo w sklepach
- płacić w internecie
- wypłacać gotówkę z bankomatu
Wprowadzasz dziecko w świat finansów, uczysz korzystać z karty konta oraz aplikacji mobilnej banku i jednocześnie nie tracisz nad tym kontroli. Każdy przelew zlecony przez dziecko trafia do Twojej akceptacji (opcja „lista autoryzacji” w aplikacji SGB Mobile).
- Dziecko 13 – 18 lat
Do czasu, aż Twoje dziecko nie ukończy 18 lat, możesz otworzyć dla niego konto razem z kartą w swojej aplikacji mobilnej (zakładka „Produkty”).
Gdy dziecko ma już konto, niezależnie czy otwarte w aplikacji mobilnej czy placówce banku, możecie pobrać aplikację mobilną na telefon dziecka. Dzięki temu samo:
- sprawdzi ile pieniędzy ma na koncie
- uruchomi BLIKA
- BLIKIEM zapłaci w sklepie internetowym i stacjonarnym. Może też wykonać szybki przelew na numer telefonu bez podawania numeru konta odbiorcy np. może zwrócić pieniądze koledze. Ty z kolei możesz szybko zasilić konto dziecka za pomocą numeru telefonu.
To Ty ustalasz limity dla karty dziecka i BLIKA, ale przelewy i aktywację BLIKA dziecko wykonuje samodzielnie.
Kartę dla dziecka, możesz zamówić przy otwieraniu konta zdalnie, lub później w banku.
Dziecko samodzielnie aktywuje i nadaje PIN do karty w swojej aplikacji mobilnej. Jednak to Ty decydujesz, jakie limity transakcyjnie ustawisz w swojej aplikacji dla karty dziecka. Możesz je w każdej chwili zmienić.
Dziecko kartą może:
- płacić zbliżeniowo w sklepach
- płacić w internecie
- wypłacać gotówkę z bankomatu
Wprowadzasz dziecko w świat finansów, uczysz korzystać z karty konta oraz aplikacji mobilnej banku i jednocześnie nie tracisz nad tym kontroli. Do ukończenia przez dziecko pełnoletniości masz dostęp do konta i produktów dziecka w zakładce „Panel rodzica” W każdej chwili możesz sprawdzić historię transakcji.
Dziecko może płacić szybko i wygodnie telefonem lub zegarkiem (aby dodać kartę do portfela cyfrowego, musi być spełnione kryterium wieku zawarte w regulaminie dostawcy portfela cyfrowego).
Więcej o cyfrowych portfelach znajdziesz na stronie w menu Usługi mobilne
Jak założyć konto i kartę dla dziecka przez internet
Możesz zdalnie otworzyć konto dla swojego dziecka w aplikacji SGB Mobile lub bankowości internetowej SGB24. Do tego potrzebujesz ważny dokument tożsamości dziecka: paszport lub dowód osobisty.
Krok 1
Przygotuj dokument dziecka i zaloguj się do swojej aplikacji SGB Mobile lub bankowości internetowej SGB24. W aplikacji SGB Mobile wybierz opcję „Produkty” w bankowości internetowej SGB24 wybierz „E-wnioski”.
Krok 2
Wypełniej wniosek, wybierz rodzaj karty dla dziecka (dostępna od 6 r.ż.)
Krok 3
Zapoznaj się z dokumentami (możesz je również pobrać na telefon lub komputer) i potwierdź zawarcie umowy hasłem SMS przesłanym na Twój numer telefonu.
Konto jest już aktywne, a karta (jeśli została zamówiona) w drodze. Na Twój i dziecka adresy e-mail zostały wysłane wiadomości z kompletem dokumentów oraz instrukcją jak aktywować aplikację mobilną dla dziecka.
Ważne! Konto w aplikacji SGB Mobile lub bankowości internetowej SGB24 może otworzyć tylko rodzic, który: jest pełnoletni, ma PESEL, posiada produkt dla klienta indywidualnego w relacji właściciel/współwłaściciel i korzysta z aplikacji SGB Mobile, z kontekstu indywidualnego. Jeśli rodzic otworzył dla siebie otworzył konto mobilne w aplikacji SGB Mobile i nie zweryfikował swojej tożsamości w placówce bankowej, to nie założy konta dla dziecka
Aplikacja SGB Mobile
Panel rodzica – masz tu podgląd produktów swojego dziecka (rachunek, karta, BLIK), możesz nimi zarządzać.
Przewodnik po SGB Mobile dla rodzica
Przewodnik po SGB Mobile dla dzieci